Erasmus + akreditacijos projektas Romoje, Italijoje

 
erasmusĮgyvendinant Erasmus+ akreditacijos projekto veiklas,  birželio 9-16 dienomis Marijampolės Sūduvos gimnazijos mokytojos Gintarė Matulevičienė ir Greta Spūdienė lankėsi Romoje, Italijoje. Vizito tikslas – dalyvauti kursuose „ICT Tools for a Creative and Collaborative Classroom", gilinti turimas žinias ir plėtoti įgūdžius, būtinus darbinėje veikloje.
Kursų metu daug kalbėta apie įvairių naujų technologijų panaudojimą kūrybiškoje ir bendradarbiaujančioje klasėje, kaip sudominti mokinius mokymosi procesu, naudojant inovatyviausias programėles, kurios neabejotinai padeda įsitraukti į ugdymo bei ugdymosi procesą.  Iš pateiktos įvairovės mokytojai patys geba atsirinkti, ko jiems reikia ir kada reikia, juk mokytojo kompetencija tai ne tik dėstomo dalyko žinios, bet ir gebėjimas tas žinias pateikti, nuolatinis augimas ir tobulėjimas.
 

Projekto veiklų savaitė saulėtoje Liepojoje

erasmusGegužės 26 - birželio 1dienomis gimnazijos mokytojų ir mokinių komanda (15 mokinių ir 4 lydinčios mokytojos), dalyvaudami Erasmus+ akreditacijos projekto programoje, vyko į Latviją, Liepojos Valsts gimnaziją. Labai lauktos išvykos metu mokiniai ir mokytojai turėjo progą susipažinti su Latvijos mokyklų švietimo sistema, palyginti Liepojos ir Sūduvos gimnazijos panašumus bei skirtumus, praplėsti savo kultūrines žinias.
         Įvairių veiklų metu mūsų gimnazistai ir mokytojai buvo supažindinti su gimnazijos istorija. Mokiniai dalyvavo pamokose, įvairiose bendrose veiklose, kur turėjo galimybę ne tik pristatyti savo šalį, miestą, mokyklą, drauge su kaimynais sušokti lietuvių liaudies šokį, bet ir susipažinti su vietiniais mokiniais, mokytojais bei gimnazijos direktoriumi. Diskusijų, įvairių veiklų metu dalyviai noriai dalijosi įspūdžiais ir išsakė lūkesčius apie projekto veiklas. Daug dėmesio buvo skirta dirbtiniam intelektui, dezinformacijai, ugdymui mokyklos gyvenime. Dirbdami grupėse su kolegomis iš Latvijos, mokiniai lygino panašumus ir skirtumus ugdymo procese, neformaliame ugdyme, vertinimo sistemose. Tai buvo puiki galimybė patobulinti anglų kalbos žinias, bendradarbiavimo įgūdžius bei pasisemti naujų idėjų, kurias galima drąsiai pritaikyti savoje kasdienėje aplinkoje ir ugdymo procese.

Erasmus + akreditacijos projektas Trapanyje, Italijoje

erasmusĮgyvendinant Erasmus+ akreditacijos projekto veiklas, gegužės 26 – birželio 1 dienomis  Marijampolės Sūduvos gimnazijos mokytojos (Alma Čeplinskienė, Rasa Tumosienė, Kristina Paulėkienė ir Inga Jurčikonytė-Kaminskienė) lankėsi Trapanyje, Italijoje. Vizito tikslas – pozityvus ir motyvuojantis mokymas(is), grįstas veiksmingu komandiniu darbu ir pasidalytąja lyderyste.
Mokymų metu daug kalbėta apie pozityvių ugdymo erdvių kūrimą, kurios neabejotinai padeda visiems ugdymo proceso dalyviams jaustis saugiau, gerina tarpasmeninius ryšius, didina savivertę bei norą motyvuotai įsitraukti į ugdymo bei ugdymosi procesą. Mokytojas pozityvią ugdymo erdvę kuria naudodamas įvairias metodikas ir strategijas, bendradarbiavimo užduotis ir nuoširdžiai bendraudamas su mokiniais. Šiame procese ypač svarbu užtikrinti saugumą, tvarką, discipliną bei abipusę pagarbą. Tam, kad erdvė mokykloje būtų pozityvi, pirmiausia mokytojas turi jaustis saugiai, vengti perdegimo, mokytis gebėti atitrūkti nuo kasdieninės rutinos, rasdamas laiko ir galimybių pažvelgti į darbo dieną motyvuojančius, džiaugsmingus dalykus, iniciatyvas.  Mokytojas – pozityvaus mąstymo bei pozityvios komunikacijos iniciatorius ir kūrėjas.
Kadangi edukacinė aplinka turi reikšmingą įtaką mokymui/si ir mokinių požiūrių kaitai, ypač svarbu kurti toleranciją ir bendradarbiavimą skatinančią aplinką, kurioje mokinys turi galimybę rodyti iniciatyvą, veikti savarankiškai ir atrasti bendraminčių. Pozityvus bendravimas – tai pokyčiams palanki ugdymo/si aplinka, kurioje mokinys jaučiasi saugus ir pasitikintis savimi bei kitais.

Sūduvos gimnazijoje viešėjo svečiai iš Slovėnijos ir Vokietijos

erasmusMarijampolės Sūduvos gimnazija – atvira, iššūkių nebijanti ir aktyviai tarptautinį bendradarbiavimą skatinanti mokykla. Jau keletą metų įgyvendiname tarptautinių projektų veiklas, tad šiemet žengėme dar vieną žingsnį – tapome priimančiąja įstaiga svečiams iš užsienio.
Balandžio mėnesį  praūžė du Erasmus+ grupiniai mokinių mobilumai. Gimnazijoje lankėsi svečiai iš Slovėnijos (Kranj gimnazija) bei Vokietijos (Hellweg gimnazija). Svečius pasitikome pristatydami savo mokyklą bei šalį: modernias ir šiuolaikiškas gimnazijos erdves, mokyklos muziejų, maistą, šokius, dainas.  Dvi savaites vyko įvairiausios edukacinės veiklos, skambėjo skirtingos užsienio kalbos ne tik gimnazijoje, bet ir už jos ribų. Svečiai bendravo su pedagogais, lankėsi įvairiose pamokose, užsiėmimuose, parengė nuotaikingus savo šalių prisistatymus. Nuoširdžiai ačiū mokytojai Danutei Klevienei ir „Klevelio“ dalyviams, kurie svečius įtraukė į nuotaikingą ir nepamirštamą tradicinių lietuviškų šokių sūkurį, mokytojams, vedusiems pamokas ir edukacines veiklas, Lietuvos moksleivių sąjungos atstovėms už komandos formavimo dirbtuves, mokinių šeimoms, priėmusioms į savo namus mokinius iš Vokietijos, „Mantingos“ labdaros ir paramos fondui už suteiktą paramą kepiniais ir visai gimnazijos bendruomenei, prisidėjusiai prie projekto veiklų įgyvendinimo.
Mūsų mokiniai svečiams anglų kalba vedė ekskursijas Marijampolėje, taip pat visi apsilankė ir moderniame Marijampolės STEAM centre. Nors oras nelepino, svečiams buvo organizuotos kultūrinės, pažintinės bei edukacinės išvykos į Vilnių, Trakus, Kauną. Pažinti Vilniaus senamiestį, susipažinti su gražiausiomis lankytinomis vietomis svečiams padėjo mūsų moksleivių sudaryti maršrutai. Jie ne tik gėrėjosi miesto architektūra, bet ir klausėsi įdomių bei įtraukiančių gimnazistų pasakojimų apie mūsų šalies istoriją. Svečiai iš užsienio turėjo puikią progą apsilankyti Kauno technologijos universitete, Maisto mokslo ir technologijų kompetencijų centre, modernioje ir šiuolaikiškoje studentų miestelio bibliotekoje, SAF BIM bei KTU M-LAB centruose.
Labai džiaugiamės jaunų žmonių smalsumu, aktyvumu, pilietiškumu, lyderyste ir jų sėkmingu dalyvavimu tarptautiniuose projektuose. Tai puiki galimybė plėsti akiratį susipažįstant su kitų šalių kultūra, istorija, švietimo sistema. Taip pat ir lavinti anglų kalbos, tarptautinio bendravimo įgūdžius. O svarbiausia – plėsti pasitikėjimo savimi, empatijos ir tolerancijos ribas bei užmegzti šiltas ir nuoširdžias pažintis.

Gimnazijoje – svečiai iš Slovėnijos

erasmusNiūrus ir lietingas oras nesutrukdė mums šiltai sutikti labai lauktus svečius iš Slovėnijos, Kranj gimnazijos. Gimnazistų laukia intensyvi, įdomi, kupina atradimų bei žinių Erasmus+ projektinė savaitė Lietuvoje

Projekto „Erasmus+“ darbo stebėjimo vizitas Norvegijoje

erasmusMarijampolės Sūduvos gimnazijos komanda – direktorė Audronė Vaičiulienė, pavaduotojas ugdymui Darius Kazlauskas ir anglų kalbos mokytoja Jūratė Rudminienė – 2024 m. balandžio 5 – 12 dienomis dalyvavo „Erasmus+“ akreditacijos projekto mobilume Norvegijoje, Stavangerio Hetland mokykloje. Planuodami šį darbo stebėjimo vizitą, numatėme šiuos lūkesčius: stebėti pasidalytosios lyderystės raišką šioje mokykloje, komandinio darbo ypatumus, ugdymo proceso inovatyvumą bei jo organizavimo savitumą, domino mokinių mokymosi ir motyvavimo būdai, mokyklos erdvės.
Stavangerio Hetland mokykla – tai trejų metų trukmės vidurinio ugdymo pakopos mokykla, kurioje mokosi 16 – 19 metų mokiniai. Mokinių ugdymo planas panašus kaip ir Lietuvoje. Per trejus metus jie įgyja bendrųjų arba specialiųjų studijų įgūdžių. Pirmaisiais mokymosi metais mokiniai mokosi bazinius dalykus, o antraisiais mokslo metais renkasi gamtos mokslų arba kalbos, socialinių mokslų ir ekonomikos specializaciją (privalomi 8 dalykai). Per savaitę mokiniai turi 34 – 35 valandas.

Darbo stebėjimo vizitas Portugalijoje, Porto mieste

         erasmusĮgyvendinant Erasmus+ KA121-SCH mobilumo projektą, vasario 26 - kovo 1 dienomis trys Marijampolės Sūduvos gimnazijos anglų kalbos mokytojos (Jūratė Rudminienė, Gintarė Baltrūnienė ir Kristina Paulėkienė) lankėsi Porto mieste Portugalijoje. Vizito tikslas – darbo stebėjimas vienoje geriausių Porto miesto švietimo įstaigų – Garcia de Orta vidurinėje mokykloje. Šios mokyklos misija – asmeninis ir socialinis mokinio tobulėjimas, kurio siekiama bendradarbiaujant visai institucijos bendruomenei. Garcia de Orta vidurinė mokykla įkurta dar 1970 metais, todėl turi tvirtai susiformavusias tradicijas ir vertybes, tačiau neapsiriboja vien žinių perteikimu. Mokyklos bendruomenė teigia, jog jie taip pat siekia parengti mokinį nenuspėjamai ateičiai ir išugdyti tam reikiamus įgūdžius.
         Vizito metu mokytojos lankėsi įvairių dalykų pamokose (portugalų kalbos, šokio, anglų kalbos, biologijos ir fizikos praktiniuose užsiėmimuose). Įsiminė integruota istorijos-dailės pamoka, skirta Portugalijos revoliucijos 50-osioms metinėms paminėti, per kurią mokiniai piešė plakatų seriją, vaizduojančią revoliucinės dainos posmus, taip pat portugalų kalbos pamoka, kurią kartu su mokytoja vedė populiarus Portugalijos jaunimo rašytojas Bruno Paixao. Besisvečiuojančios mokytojos, nors ir ne gamtos mokslų specialistės, padedant mokiniams ir mokytojams,  įsitraukė į praktines veiklas biologijos ir fizikos pamokose. Maloniai stebino tai, kad visose aplankytose pamokose šalia šiuolaikinių mokymo(si) metodų naudojimo  ne mažiau svarbi yra ir mokytojo asmenybė bei pozityvi darbo aplinka. Darbo stebėjimo metu sutikti mokytojai stebino savo charizma, atsidavimu darbui ir šiltais tarpusavio santykiais. Tikriausiai ne veltui teigiama, jog šioje institucijoje dirba vieni geriausių šalies mokytojų.

Kelionė Dirbtinio Intelekto labirintais Gente

 erasmusGruodžio 11 – 16 dienomis trys Sūduvos gimnazijos mokytojai (informacinių technologijų Justinas Deveikis bei Vytuolis Širvaitis ir anglų kalbos - Gintarė Baltrūnienė) dalyvavo „Erasmus+“ mokymuose „Dirbtinis Intelektas švietime“.  Mokymai vyko Gente (Belgija), mieste, kupiname turtingos istorijos, gyvo kultūrinio gyvenimo ir unikalių architektūrinių paminklų.

Dirbtinis intelektas (DI) yra viena sparčiausiai augančių ir inovatyviausių technologijų sričių. Įgūdžiai dirbtinio intelekto srityje tampa vis svarbesni šiuolaikiniame ugdymo procese, todėl dalyvavimas šiuose mokymuose mums davė ypač didėlės naudos. Nuostabios dėstytojos Tayybos dėka supratome, koks reikšmingas dirbtinis intelektas tampa švietime, aptarėme etinius klausimus, susijusius su DI. Prisitaikymas prie individualių mokymosi stilių, nuolatinis grįžtamasis ryšys ir vertinimas, asmeninės mokymosi programos, išplėstos galimybės specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdyme, kūrybiškumas bei kritinis mąstymas – tai tik keletas DI teikiamų privalumų. Mokymuose taip pat susipažinome su įvairiomis dirbtinio intelekto priemonėmis ir programomis, pagilinome savo gebėjimus, kaip veiksmingai integruoti DI įrankius į įvairias pamokas ir veiklas, o tai,  manome, padidins mokinių įsitraukimą bei pagerins mokymosi rezultatus. Kadangi mokymuose dirbome su savo kompiuteriais, visus DI įrankius turėjome galimybę pritaikyti ir išbandyti praktiškai.

Grįžę po šių mokymų net neabejojame, jog įgytas žinias skleisime savo gimnazijos bendruomenėje bei dalinsimės su kolegomis gerąja patirtimi. Dalyvavimas „Erasmus+“ mokymuose tampa ne tik galimybe įgyti naujų įgūdžių, žinių, atrasti naujų pažinčių, įveikti technologinio raštingumo iššūkius,  bet ir formuoja asmeninį bei profesinį mokytojų augimą. Tai yra nuotykis, į kurį verta pasinerti siekiant nuolatinio tobulėjimo ir pažinimo.

Anglų kalbos mokytoja Gintarė Baltrūnienė

Erasmus+ Bochum, Vokietija

 

erasmusGruodžio 5-10 dienomis šeši Marijampolės Sūduvos gimnazijos skirtingų klasių mokiniai ir dvi anglų kalbos mokytojos (J. Rudminienė ir K. Paulėkienė) dalyvavome Erasmus+ projekte Vokietijoje, Bochum mieste. Nors mūsų komanda į kelionę išvyko vėlai naktį, ryte nusileidę Vokietijos oro uoste jautėmės energingi ir nekantraudami laukėme, kas gi vyks toliau...

Pirmą dieną, antradienį, mus pasitiko be galo šilti, draugiški ir geranoriški vokiečių mokiniai kartu su savo mokytojais. Drauge papietavę turėjome galimybę susipažinti su savo partneriais artimiau. O vakare aplankėme kalėdinę mugę bei stebėjome patį Kalėdų senelį, kuris skriejo elnių traukiamomis  rogėmis ir mojavo mums iš dangaus.

Kitą dieną, trečiadienį, atvykę į Hellweg gimnaziją susipažinome su kitais šio projekto dalyviais – portugalais - bei gimnazijos direktoriumi, kuris mus, atvykusius,  šiltai pasveikino. Norėdami ,,pralaužti ledus“ žaidėme įvairius žaidimus, kurie ne tik padėjo suartėti, bet ir ugdė mūsų bendradarbiavimo bei lyderystės įgūdžius. Vėliau visos grupės pristatė savo šalį ir papasakojo ne tik ką veikia, bet ir kokie valgiai puikuojasi ant Kūčių ir Kalėdų stalo.  Po šių nuotaikingų veiklų, pasistiprinę picomis, drauge  žaidėme tinklinį.

Trečią dieną, ketvirtadienio rytą, skubėjome į mokyklą ir kartu su savo partneriais lankėmės pamokose. Turėjome galimybę pamatyti, kaip 45 pamokos minutės prabėga Hellweg gimnazijoje, ir palyginti su savo mokykla. Vėliau davėme interviu apie šventes mūsų šalyje ir taip nufilmavome informatyvų ir linksmą videoklipą. O vakarą praleidome virtuvėje, kurioje gaminome kalėdinius desertus  (mūsų komanda gamino ,,naujos kartos“ žagarėlius, kurie be galo patiko ne tik vaikams, bet ir mokytojams) ir vėliau visi kartu draugiškai vaišinome vieni kitus.

Dalyvavimas tarptautiniuose mokymuose Lisabonoje

erasmusNuo 2023 metų lapkričio 27 iki gruodžio 1 vyko tarptautiniai mokymai ,,IT įrankiai kūrybingo bendradarbiavimo klasei kurti“. Juose dalyvavo Sūduvos gimnazijos pavaduotoja Lina Juknelienė bei dvi mokytojos: Lina Strumskienė ir Jūratė Vosylienė.  
      Mokymus vedė portugalė Anamaria Costa  iš Europass Teacher Academy. Ji kiekvieną dieną supažindindavo su 3-5 IT įrankiais. Tuomet tekdavo dirbti grupėse, porose, individualiai ir išbandyti, kaip veikia vienas ar kitas įrankis.  Pagrindinis įrankis buvo Padlet. Kiekvienos dienos ir šalies veiklos buvo pateiktos šioje sistemoje. Ir net sugrįžę į namus dar galėsime mėnesį laiko naudotis aktyviomis nuorodomis vesdami savo dėstomo dalyko pamokas. Mokymasis buvo labai žaismingas, lengvas, įdomus. Mokytojams iš Lietuvos, Lenkijos ir Rumunijos tai buvo ne tik naujų metodų ir idėjų išbandymas, bet ir galimybė dalytis informacija apie švietimo sistemų ypatumus skirtingose šalyse.
      Įvaldžius kai kurias programėles (pvz. zeemap, QR ) galima panaudoti pamokos pradžioje smalsumui, kūrybiškumui sužadinti, pamokos pabaigoje refleksijai. Įsivertinimui galima panaudoti jambord ar blooms taxometry, teded. Padlet programėlė galėtų tapti kasdieniu įrankiu medžiagai sukelti, tai būtų aktualu dalykams, kurių neturime parengtų vadovėlių, bet tam tinka ir gerai jau įvaldyta programėlė Power Point, kurią taip pat pristatė kursų metu.
      Žinoma, labai naudinga buvo patobulinti savo anglų kalbos įgūdžius ir praplėsti kultūrinį akiratį savarankiškai lankant Lisabonos įžymias vietas.

Erasmus + akreditacijos projekto mokymai Paryžiuje

 erasmusRugpjūčio 13 – 18 dienomis Marijampolės Sūduvos gimnazijos mokytojų komanda - Rūta Antulionienė, Neringa Karpavičienė (matematikos mokytojos) bei  Liudmila Kaluškevičienė (prancūzų kalbos mokytoja)-  dalyvavo Erasmus + akreditacijos projekto mokymuose Paryžiuje, Prancūzijoje. Projekto metu mokytojos tobulino profesinius įgūdžius, susipažino su naujais, novatoriškais matematikos ir fizikos mokymo metodais. Projekto metu įgytos žinios padės skatinti mokinius veiksmingesniais būdais mokytis matematikos ir gamtos mokslų, taikant 21-ojo amžiaus interaktyvius, orientuotus į kūrybinį mąstymą mokymo metodus. Mokymų  pabaigoje mokytojai pristatė savo orientuotus į gyvenimą projektus, kuriuos galės įgyvendinti su savo mokiniais per mokslo metus.