Įgyvendinant Erasmus+ akreditacijos projekto veiklas, gegužės 26 – birželio 1 dienomis Marijampolės Sūduvos gimnazijos mokytojos (Alma Čeplinskienė, Rasa Tumosienė, Kristina Paulėkienė ir Inga Jurčikonytė-Kaminskienė) lankėsi Trapanyje, Italijoje. Vizito tikslas – pozityvus ir motyvuojantis mokymas(is), grįstas veiksmingu komandiniu darbu ir pasidalytąja lyderyste.
Mokymų metu daug kalbėta apie pozityvių ugdymo erdvių kūrimą, kurios neabejotinai padeda visiems ugdymo proceso dalyviams jaustis saugiau, gerina tarpasmeninius ryšius, didina savivertę bei norą motyvuotai įsitraukti į ugdymo bei ugdymosi procesą. Mokytojas pozityvią ugdymo erdvę kuria naudodamas įvairias metodikas ir strategijas, bendradarbiavimo užduotis ir nuoširdžiai bendraudamas su mokiniais. Šiame procese ypač svarbu užtikrinti saugumą, tvarką, discipliną bei abipusę pagarbą. Tam, kad erdvė mokykloje būtų pozityvi, pirmiausia mokytojas turi jaustis saugiai, vengti perdegimo, mokytis gebėti atitrūkti nuo kasdieninės rutinos, rasdamas laiko ir galimybių pažvelgti į darbo dieną motyvuojančius, džiaugsmingus dalykus, iniciatyvas. Mokytojas – pozityvaus mąstymo bei pozityvios komunikacijos iniciatorius ir kūrėjas.
Kadangi edukacinė aplinka turi reikšmingą įtaką mokymui/si ir mokinių požiūrių kaitai, ypač svarbu kurti toleranciją ir bendradarbiavimą skatinančią aplinką, kurioje mokinys turi galimybę rodyti iniciatyvą, veikti savarankiškai ir atrasti bendraminčių. Pozityvus bendravimas – tai pokyčiams palanki ugdymo/si aplinka, kurioje mokinys jaučiasi saugus ir pasitikintis savimi bei kitais.
Mokymuose akcentuotas pasidalytosios lyderystės vaidmuo ugdymo įstaigoje, kurios kertinė ypatybė – komandinis darbas, kai lyderystė yra pasidalijama tarp komandos narių, o ne deleguojama vienam paskirtam lyderiui. Kiekvienas asmuo grupėje yra veikiamas vienas kito įtakos, todėl tokiu atveju tampa svarbi komunikacijos kompetencija, kuri lemia sėkmingą darbų pasidalijimą. Tik dėl tinkamos bendruomenės narių pasidalytosios lyderystės raiškos ir sėkmingo tarpasmeninės komunikacijos proceso mokykla gali užtikrinti efektyvų užsibrėžtų tikslų įgyvendinimą. Pasidalytoji lyderystė pirmiausia grindžiama pagarba (žmogui, profesijai, susitarimams), pasitikėjimu, pagalba, įgalinimu, vedančiu į skaidrią bei aiškią atsakomybės ir atskaitomybės sistemą. Taigi, pasidalytoji lyderystė – tai kuriama kultūra, skatinanti mokytojus būti lyderiais, nuolat siekiančiais mokytis ne tik iš savęs, bet ir iš kitų.
Džiaugiamės, jog turėjome puikią galimybę stebėti, bendrauti, dalytis kultūriniais ypatumais, patirtimi, įžvalgomis bendraujant su kolegomis mokytojais iš Portugalijos, Italijos, Čekijos, Vokietijos, Švedijos, Belgijos, atliekant įvairias kūrybines veiklas, orientuotas į sąmoningumo, meditacijos metodikas bei strategijas, dirbti grupėse. Pastebėtina, jog mokymuose dalyvavo mokytojai ne tik iš skirtingų šalių, bet ir mokantys skirtingų dalykų, todėl tai buvo puiki galimybė tobulinti anglų kalbos įgūdžius, užmegzti dalykinius bendradarbiavimo ryšius, visiems dalyviams susipažinti su Italijos kultūra, pasakiško kraštovaizdžio Trapani, Sicilijos sostine Palermo, įspūdingo grožio bei viduramžių architektūros istoriniu miesteliu Eriče, svetingąja sala Favinjana.
Alma Čeplinskien, Rasa Tumosie, Kristina Paulėkienė, Inga Jurčikonytė-Kaminskienė
Šis projektas finansuojamas Europos komisijos Erasmus+ programos lėšomis.
Šis straipsnis atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.