Integruotos sveikatos ir karjeros pamokos Marijampolės Sūduvos gimnazijoje: energija ar pavojus? Energinių gėrimų žala sveikatai
Sveikatą stiprinanti mokykla
2025 metų sausio 9 dieną Marijampolės Sūduvos gimnazijoje įvyko integruotos sveikatos ir karjeros pamokos, kurių metu II klasių mokiniai nagrinėjo energinių gėrimų poveikį žmogaus organizmui. Pamokų tikslas buvo supažindinti mokinius su šių gėrimų sudėtimi bei skatinti atsakingą požiūrį į jų vartojimą. Pamokas vedė sveikatos specialistė Gintarė Kulbienė ir karjeros specialistė Karolina Dzingaitė.
Pamokų metu buvo aptarta, kaip mūsų organizmą veikia energetiniuose gėrimuose esantys kofeinas ir cukrus. Kofeinas, suteikiantis trumpalaikį energijos antplūdį, gali sukelti nemigą, nervingumą ir širdies ritmo sutrikimus, per didelis cukraus kiekis gali prisidėti prie svorio augimo ir kitų sveikatos problemų, tokių kaip cukrinis diabetas, bei abu šie ingredientai gali sukelti priklausomybę.
Mokiniai diskutavo, kodėl jaunimas dažnai renkasi energinius gėrimus, nors žino jų apie jų žalą, ir kaip socialinis spaudimas bei noras greitai pasijusti energingam gali skatinti tokių gėrimų vartojimą. Pamokos pabaigoje buvo akcentuota, kad geriausias pasirinkimas organizmui – tai paprastas vanduo. Nors ant energinių gėrimų pakuočių rašoma ZERO SUGAR, nereiškia, kad tai yra sveikiau. Cukrus yra pakeičiamas saldikliais, kurie taip pat kelia didžiulį pavojų sveikatai.
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė,
vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje,
Gintarė Kulbienė
Pamokos apie antibiotikų atsparumą Marijampolės Sūduvos gimnazijoje
Sveikatą stiprinanti mokykla
2025 m. sausio 7 dieną I klasėse per gyvenimo įgūdžių pamokas buvo nagrinėjama labai svarbi tema – antibiotikų atsparumas. Pamokas vedė visuomenės sveikatos priežiūros specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje, Gintarė Kulbienė ir karjeros specialistė Karolina Dzingaitė.
Antibiotikų atsparumas yra viena iš pagrindinių grėsmių visuomenės sveikatai šiandien, todėl labai svarbu, kad jauni žmonės suprastų šios problemos rimtumą ir žinotų, kaip atsakingai vartoti antibiotikus. Pamokų metu mokiniai sužinojo, kas yra antibiotikų atsparumas, kodėl jis atsiranda ir kaip jis gali paveikti mūsų sveikatą.
O pirmokai, kad geriau įsisavintų informaciją, atliko įvairias užduotis.
Visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje,
Gintarė Kulbienė
Gintarė Kulbienė
Respublikinis anglų kalbos konkursas „Laiškas dirbtiniam intelektui: ką reiškia būti žmogumi?“
Renginiai
Spalio 15 - gruodžio 20 dienomis vyko respublikinis anglų kalbos konkursas „Laiškas dirbtiniam intelektui: ką reiškia būti žmogumi”. Jo tikslas - ugdyti mokinių domėjimąsi anglų kalba, skatinti dalyvius tobulinti rašymo įgūdžius ir pasinaudoti galimybe mokytis rašymo per praktiką. Taip pat skatinti mokytojų iniciatyvumą rengiant mokinius konkursams, dalintis gerąja patirtimi su anglų kalbos mokytojais.
Konkursas sulaukė gausaus dalyvių iš visos Lietuvos susidomėjimo. Mokiniai išbandė savo gebėjimus kūrybiškai išreikšti mintis ir jausmus anglų kalba. Vertinant gautus darbus buvo atsižvelgta į mokinių gebėjimą originaliai ir kūrybiškai išreikšti savo mintis laiško forma, atskleidžiant dirbtiniam intelektui, kas daro žmogų žmogumi, kuo unikali yra žmogaus prigimtis. Pats dirbtinis intelektas padėkojo dalyviams už jam rašytus laiškus ir pasidalijo savo įžvalgomis.
Konkurse dalyvavo šimtas keturiasdešimt šeši 5-8 klasių ir I-IV gimnazijos klasių mokiniai iš 18 Lietuvoje veikiančių ugdymo įstaigų. Mokinius ruošė 27 mokytojai. Konkurso darbus atsakingai vertino patyrusi ir kompetentinga anglų kalbos mokytojų metodininkų ir ekspertų komanda.
Mūsų gimnazijos mokinių laimėjimai:
Miglė Račkauskaitė, Marijampolės Sūduvos gimnazija; tarp I gimnazijos klasės mokinių laimėjo I vietą (mokytoja Inga Jurčikonytė-Kaminskienė);
Justė Kauneckytė, Marijampolės Sūduvos gimnazija; tarp I gimnazijos klasės mokinių laimėjo III vietą (mokytoja Gintarė Matulevičienė);
Justas Plycneris, Marijampolės Sūduvos gimnazija; tarp III gimnazijos klasės mokinių laimėjo I vietą (mokytoja Jūratė Rudminienė);
Orestas Raulinaitis, Marijampolės Sūduvos gimnazija; tarp III gimnazijos klasės mokinių laimėjo II vietą ( mokytoja Inga Jurčikonytė-Kaminskienė);
Paulius Stalioraitis, Marijampolės Sūduvos gimnazija; tarp III gimnazijos klasės mokinių laimėjo III vietą (mokytoja Jūratė Rudminienė);
Kristupas Marcinkevičius, Marijampolės Sūduvos gimnazija; tarp IV gimnazijos klasės mokinių laimėjo I vietą (mokytoja Inga Jurčikonytė-Kaminskienė).
Sveikiname mokinius, džiaugiamės rezultatais.
Anglų kalbos mokytoja
Inga Jurčikonytė-Kaminskienė
ANTIKOS ĮVAIZDŽIAI ŠIUOLAIKINĖJE KULTŪROJE
Renginiai
Antikos mitologijos simboliai, mitų herojų istorijos šiuolaikinėje kultūroje tebegyvuoja dailėje, literatūroje, teatre ar kitų meno šakų darbuose. Atpažinti senosios kultūros įvaizdžius, juos vartoti savo kalboje, interpretuoti dailės kūriniuose, papasakoti anglų kalba, kuo išskirtinos graikų dievybės, gruodžio 17 dieną integruotoje lietuvių kalbos ir literatūros, anglų kalbos ir dailės pamokoje ėmėsi IID klasės mokiniai. Tai apibendrinamoji pamoka, kai sukauptos žinios, patirtis, įgūdžiai demonstruojami pasitelkiant įvairias kompetencijas: pažinimo, kūrybiškumo, skaitmeninė, komunikacijos. Džiugu skleisti prometėjišką šviesą, kai nuveiktas ne Sizifo, o titaniškas darbas.