Kolektyvo edukacija Druskininkuose
Renginiai
Birželio 14 d. popietę Sūduvos gimnazijos kolektyvas leido Druskininkuose, mieste, vadinamame Pietų Lietuvos perlu ir laikomu vienu gražiausių šalies kurortų. Šios išvykos tikslas – kolektyvo tapatumo su gimnazija stiprinimas, gilesnis vienas kito pažinimas, poilsis ir kūnui, ir protui.
Sūduviečiai lankėsi sūrių edukacijoje – ragavo net 18 įvairių rūšių sūrių, patys gamino sūrį „ Mocarela“, vaišinosi „gaspadinės“ gamintais lašiniais ir juoda duona, pažino sūrio kelią „nuo pievos iki stalo“. Po sūrių degustacijos keliavome į Druskininkų centrą, kuriame laukė interaktyvus orientacinis žaidimas „Trys karūnuotos pušys“. Šis žaidimas išbandė gimnazijos kolektyvo komandinio darbo įgūdžius, gebėjimą greitai orientuotis ieškant turistinių objektų, žmonių draugiškumą ir kūrybiškumą.
Kelionėje nestigo dainų, juoko ir geros nuotaikos. Visi su dideliu džiaugsmu leidosi į gimnazijos kelionės organizatorių paruoštus žaidimus bei rungtis. O kad buvo linksma ir smagu – liudija nuotraukose užfiksuotos akimirkos.
Konkursas „ne(Reklama): aplankyk Lietuvą 2024“
Pasiekimai
![foto neReklama](/images/2024/foto_neReklama.jpeg)
Konkurso darbas – skaitmeninės reklamos kūrimas ir pateikimas anglų kalba. Vertinimo komisijai pateikėme du skaitmeninės reklamos darbus. Viena komanda - D.Leonavičius ir D.Kaminskas ( II gimnazijos klasė) - pasirinko Žemaitijos regioną, kūrybiškai ir originaliai jį pristatė, antroji komanda - L.Jušinskas, K.Paužaitė ir D.Kereiška (III gimnazijos klasė) - savo darbu pakvietė aplankyti Anykščius ir, sugalvojus slapčiausią norą, įkopti į Laimės žiburį.
Nuoširdžiai džiaugiuosi, jog dalyvaudami konkurse mokiniai lavina savo anglų kalbos ir IT įgūdžius, ugdo kūrybiškumą ir vizualinę kalbą, naudodamiesi skaitmeninėmis technologijomis, atskleisdami savo požiūrį į rečiau lankytinas vietas/ objektus/ edukacines programas Lietuvoje. Taip pat tai puiki galimybė savarankiškai domėtis Lietuvos paveldu, patrauklia ir originalia forma perteikti informaciją anglų kalba, kuriant skaitmeninę reklamą pasirinktam konkurso objektui, būti pilietiškai atsakingiems už pateiktą turinį ir suvokti viešą erdvę, ugdytis komunikavimo, kūrybiškumo, pažinimo, skaitmeninę, kultūrinę, socialinę, emocinę ir sveikos gyvensenos bei kultūrinę kompetencijas.
Dėkoju savo mokiniam už iniciatyvą, kūrybiškumą ir norą pažinti.
Anglų kalbos mokytoja
Inga Jurčikonytė-Kaminskienė
Virtuali 47 laidos abiturientų dailės ir technologijų kūrybinių darbų paroda
Mokinių kūryba
Anot Vydūno, niekuomet žmogus nėra toks gražus, koks jis būna kurdamas. Kurdamas žmogus ilgai brandina savo mintis, pasitelkia savo įgūdžius, patirtį ir realizuoja savo sumanymus įvairiomis raiškos priemonėmis. Paskutinis skambutis nuaidėjo, bet dar norisi atsigręžti atgal ir pasidžiaugti 47 abiturientų laidos dailės ir technologijų pamokose 2022 - 2024 mokslo metais sukurtais darbais.
Projekto veiklų savaitė saulėtoje Liepojoje
Erasmus+
![erasmus](/images/2023/erasmus.png)
Įvairių veiklų metu mūsų gimnazistai ir mokytojai buvo supažindinti su gimnazijos istorija. Mokiniai dalyvavo pamokose, įvairiose bendrose veiklose, kur turėjo galimybę ne tik pristatyti savo šalį, miestą, mokyklą, drauge su kaimynais sušokti lietuvių liaudies šokį, bet ir susipažinti su vietiniais mokiniais, mokytojais bei gimnazijos direktoriumi. Diskusijų, įvairių veiklų metu dalyviai noriai dalijosi įspūdžiais ir išsakė lūkesčius apie projekto veiklas. Daug dėmesio buvo skirta dirbtiniam intelektui, dezinformacijai, ugdymui mokyklos gyvenime. Dirbdami grupėse su kolegomis iš Latvijos, mokiniai lygino panašumus ir skirtumus ugdymo procese, neformaliame ugdyme, vertinimo sistemose. Tai buvo puiki galimybė patobulinti anglų kalbos žinias, bendradarbiavimo įgūdžius bei pasisemti naujų idėjų, kurias galima drąsiai pritaikyti savoje kasdienėje aplinkoje ir ugdymo procese.
Erasmus + akreditacijos projektas Trapanyje, Italijoje
Erasmus+
![erasmus](/images/2023/erasmus.png)
Mokymų metu daug kalbėta apie pozityvių ugdymo erdvių kūrimą, kurios neabejotinai padeda visiems ugdymo proceso dalyviams jaustis saugiau, gerina tarpasmeninius ryšius, didina savivertę bei norą motyvuotai įsitraukti į ugdymo bei ugdymosi procesą. Mokytojas pozityvią ugdymo erdvę kuria naudodamas įvairias metodikas ir strategijas, bendradarbiavimo užduotis ir nuoširdžiai bendraudamas su mokiniais. Šiame procese ypač svarbu užtikrinti saugumą, tvarką, discipliną bei abipusę pagarbą. Tam, kad erdvė mokykloje būtų pozityvi, pirmiausia mokytojas turi jaustis saugiai, vengti perdegimo, mokytis gebėti atitrūkti nuo kasdieninės rutinos, rasdamas laiko ir galimybių pažvelgti į darbo dieną motyvuojančius, džiaugsmingus dalykus, iniciatyvas. Mokytojas – pozityvaus mąstymo bei pozityvios komunikacijos iniciatorius ir kūrėjas.
Kadangi edukacinė aplinka turi reikšmingą įtaką mokymui/si ir mokinių požiūrių kaitai, ypač svarbu kurti toleranciją ir bendradarbiavimą skatinančią aplinką, kurioje mokinys turi galimybę rodyti iniciatyvą, veikti savarankiškai ir atrasti bendraminčių. Pozityvus bendravimas – tai pokyčiams palanki ugdymo/si aplinka, kurioje mokinys jaučiasi saugus ir pasitikintis savimi bei kitais.