Marijampolės Sūduvos gimnazija

Nuo virtualių atsakymų iki tikrų draugysčių: Erasmus+patirtis su Slovėnija

Marijampolės Sūduvos gimnazijoje rugsėjo 27–spalio 3 dienomis vyko Erasmus+ grupinis mobilumas, kurio metu priėmėme svečius iš Kranj gimnazijos Slovėnijoje. Savaitė buvo kupina prasmingų veiklų, bendrų atradimų ir draugysčių. Nuo pirmųjų akimirkų siekėme ne tik supažindinti svečius su mūsų mokykla ir miestu, bet ir kartu auginti skaitmenines kompetencijas, puoselėti pasidalintą lyderystę bei stiprinti tarpkultūrinį supratimą.

Programos pradžioje svečius pakvietėme į pažintinę kelionę po Vilnių su sustojimu Trakuose – mūsų gimnazijos mokiniai ėmėsi gidų vaidmens, pasakojo apie sostinės istoriją, architektūrą ir gyvą miesto ritmą. Pirmadienį mokykloje direktorės sveikinimas, bendros pažintys ir ekskursija po gimnaziją natūraliai peraugo į kūrybišką skaitmeninę veiklą – ChatGPT dirbtuves. Mokiniai mišriose Lietuvos ir Slovėnijos grupėse formulavo kultūrinius klausimus ir lygino DI atsakymus su savo patirtimi. Dalyviai pasirinko 2-3 temas – mokyklą, maistą, laisvalaikį, šventes ar skaitmeninius įpročius – ir atsakė į bendrą klausimą: kaip dirbtinis intelektas gali padėti prasmingai pažinti kitų kultūrą.

Antradienį keliavome į Kauną – Kauno technologijos universitete susipažinome su Maisto mokslo ir technologijų kompetencijų centru, Cheminės technologijos fakultetu, studentų miestelio biblioteka, SAF BIM centru ir automatikos katedra. Tai atvėrė platesnį technologijų, inžinerijos ir studijų galimybių vaizdą, o vėliau pasivaikščiojome po miestą, susipažinome su jo istorija ir architektūra.

Trečiadienį svečiai lankėsi istorijos, anglų kalbos, geografijos, informatikos ir biologijos pamokose. Muzikos pamoka su „Kleveliu“ tapo maloniu kūrybišku atokvėpiu ir gyvu kultūriniu potyriu. Po pietų vyko STEAM dirbtuvės Marijampolės STEAM centre, kuriose „ateities muziejaus“ idėja sujungė technologijas, meną, mokslą ir komandinius sprendimus. „Mantingos“ labdaros ir paramos fondo remta kavos pertrauka suteikė progą neformaliai aptarti įspūdžius, o drauge – suplanuoti kitų dienų darbus.

Ketvirtadienį pajudėjome link pajūrio – Klaipėda ir Palanga dovanojo ir istorinių atradimų, ir jūrinės kultūros pažinimą, o kartu – galimybę dar labiau suartėti mišrioms grupėms. Penktadienį atsisveikinti buvo nelengva – savaitė pralėkė greitai, bet paliko ryškius pėdsakus: sustiprintas pasitikėjimas savimi, drąsa kalbėti angliškai, gebėjimas planuoti, susitarti ir lyderiauti, o taip pat – atviresnis žvilgsnis į kitų šalių kultūras bei savosios pažinimą. Visą savaitę fiksavome akimirkas, kad iš jų gimtų trumpas filmas apie mūsų bendrą patirtį ir būtų įkvėpimas kitoms kartoms dalyvauti Erasmus+ veiklose.

Šis mobilumas aiškiai parodė, kaip dera skaitmenizacija, pasidalinta lyderystė ir kultūrinis pažinimas. Dirbtinis intelektas gali būti puikus starto taškas, padedantis sugeneruoti klausimus, palyginti stereotipus su realybe ir išgryninti, kas yra tikra, o kas – tik interneto nuotrupos. Tačiau didžiausi atradimai įvyksta tada, kai DI atsakymai dera su žmonių patirtimi, diskusijomis ir gyvu bendravimu. Būtent tokia buvo mūsų savaitė – gyva, smalsi ir atvira, kurioje kiekvienas atrado kažką naujo apie kitą ir apie save.

Šis projektas finansuojamas Europos Komisijos Erasmus+ programos lėšomis.

Šis straipsnis atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.

Autorius:
Projekto dalyviai

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas