Geriausia ever pamoka

I-II klasių mokiniai lapkričio 21 d. vyko į Kauno „Žalgirio“ areną,  kur vyko renginys „Geriausia ever pamoka“. Ši diena tapo vienu iš geriausių edukacinių renginių Lietuvoje. Jame buvo sujungta daugybė neįprastų, bet šiuolaikiniui jaunimui aktualių temų, kurios mokiniams suteikė galimybę įgyti žinių bei susitikti su įvairių sričių profesionalais. Pirmąją pamoką pradėjo politologas Linas Kojala, kuris mokiniams paaiškino, ko galime tikėtis iš naujai išrinkto JAV prezidento. Antroji pamoka „Kas būtų, jeigu būtų“ buvo skirta saugumo temai – ją vedė „Delfi“ iniciatyvos „Saugu“ ambasadorius Benediktas Vanagas ir „Delfi“ žurnalistė Kristina Pocytė-Medutė. Moksleiviai išgirdo 5 pagrindinius patarimus, padedančius užtikrinti asmeninį saugumą. Trečiąją pamoką vedė tinklaraštininkas Benas Lastauskas, kuris paaiškino, kodėl tiek daug laiko praleidžiame „TikTok“ platformoje. Per ketvirtąją pamoką technologijų paslaptis atskleidė LTG Group technologijų direktorius Vytautas Bitinas, kuris į sceną kartu su savimi atsivedė neįprastą „augintinį“ – šunį robotą. Penktąją geografijos pamoką vedė garsus kelionių žurnalistas Orijus Gasanovas - jis pasidalijo savo nesibaigiančių kelionių įspūdžiais. Mokytojų darbą taip pat išmėgino mokslo žurnalistė Goda Raibytė, keliautojas Aurimas Valujavičius, televizijos ir radijo laidų vedėja Gerūta Griniūtė, Europos Komisijos atstovybės vadovas Marius Vaščega, ISM alumnas ir dėstytojas, Oksfordo universiteto doktorantas Adomas Klimantas, „Ignitis grupės“ inovacijų vystymo vadovas Karolis Mirinavičius. O renginio gerą nuotaiką palaikė vedėjas Jonas Nainys, kuris moksleiviams per pertraukas organizavo viktorinas bei pabaigoje, po DJ Nevykėlės koncerto, pats surengė siurprizą.

Išmokstame, kai patiriame

Ar turėjote galimybę perskaityti kūrinį ir pamatyti solo spektaklį – kūrinio interpretaciją? Ar klaidžiojote su bičiuliais po Vilniaus senamiestį, kai rankose žemėlapis su lankytinais objektais ir smagios užduotys, kurias būtina atlikti? Jei bent vienas atsakymas NE, akivaizdu, kad tokių potyrių reikia.
Lapkričio 18 dieną 137 mūsų gimnazijos mokiniai, lydimi mokytojų, dalyvavo ugdyme(-si) kitoje erdvėje - Vilniaus Šokio teatre stebėjo solo spektaklį „Antigonė“. Spektaklio autorė, režisierė, aktorė Birutė Mar  papasakojo apie šį darbą nuo idėjos iki rezultato.
„Su Sofoklio ANTIGONE norėjosi žengti žingsnį kitur. Ištrūkti iš tradicinio teatro – tai inspiravo būtent antikinė tragedija, jos kalbos muzika, monologai, panašūs į raudą, „žodžių lava”, kurios prasmių neįmanoma girdint suvokti, kaip ir poezijos… Kaip atrasti vaizdą, galintį prabilti „antikine” ir kartu šiuolaikiška – sąlygiška kalba, koks šių dienų „choro” veidas? Kaip ištrūkti iš tragedijai per ankštos „teatro dėžutės” erdvės?
Taip gimė videoprojekcijos idėja – kurti spektaklį tarsi videopaveikslų seką: neproporcingai didžiulės „choro” figūros ir mažutė Antigonė – tik gyvas taškelis tų monstrų fone. Kaip ir jos nusikaltimas – sauja smėlio ant brolio kūno…“
Toks spektaklio pristatymas padėjo suprasti, kodėl tik viena aktorė ir šeši vaidmenys, kodėl reikia atidžiai klausyti, mąstyti ir svarstyti.
Dar viena veikla, leidžianti smagiai mokytis, buvo klajonės po Vilniaus senamiestį, literatūrinių ir istorinių vietų paieškos pagal parengtą planą, aprašą, nuotraukas.  Moksleivių laukė ir  linksmos užduotys, kurias parengė IV B klasės mokinys Alanas Paulauskas,.
Veiklos tęsėsi iki vakaro, bet, anot moksleivių, nenusibodo. Sužinojo, susipažino, pažino, bendravo, bendradarbiavo ir ,‚užsidirbo“. Akivaizdu, kad reikia norėti, o galimybių atsiras.
                                                    Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja L. Kraukšlienė

Minėjome Tarptautinę Tolerancijos dieną

Penktadienį, lapkričio 15 dieną, mes, MEPA projekto jaunesnieji ambasadoriai, keliavome į „Saulės” pradinę mokyklą supažindinti 1-4 klasių mokinius su artėjančia Tarptautine tolerancijos diena. Kūrėme pristatymus, rodėme filmuką, žaidėme žaidimus, skyrėme mokinukams hipotetines situacijas ir stebėjome, kaip jie elgtųsi, kaip padėtų aplinkiniams jaustis gerbiamiems ir vertinamiems, bei gaminome „Tolerancijos širdeles”.  Šios užduotys atskleidė vaikų gebėjimą suprasti ir užjausti vieni kitus. Buvo smagu matyti, kad pradinukai moka būti tolerantiški. Šis rytas ir mums patiems padėjo labiau suprasti tolerancijos poveikį ir naudą.

IIS klasės mokinė Miglė Juodsnukytė

Pamoka V. Mykolaičio-Putino muziejuje Rygiškių Jono gimnazijoje abiturientams

Lapkričio 15 dieną 4/5 srauto dvyliktokams (mokytoja Jūratė Vosylienė) literatūros pamoka vyko muziejuje. Muziejaus vedėja Valė Klesevičienė  įtaigiai ir kūrybiškai mokinius įtraukė į savo pasakojimą apie žymaus rašytojo gyvenimo ir kūrybos kelią. Mokiniai klausydami pasakojimo ir stebėdami eksponatus turėjo atlikti 12 užduočių lapuose. Aktyvus klausymas ir klausinėjimas pagilino abiturientų žinias apie V. Mykolaitį-Putiną  ir priartino prie rašytojo gyvenimo.

Lietuvos moksleivių sąjungos Marijampolės padalinio Rudens forumas „Gyvenimas – nelygumų kraštas 2024“

       Sūduvos gimnazijoje spalio 25-27 dienomis vyko Lietuvos moksleivių sąjungos Marijampolės padalinio Rudens forumas „Gyvenimas – nelygumų kraštas 2024“. Po trijų intensyvių ir įsimintinų dienų, kai emocijos jau kiek atslūgo, norime nuoširdžiai padėkoti visiems, kurie prisidėjo prie šio renginio sėkmės. Forumo dalyviai turėjo unikalią galimybę net tris dienas gyventi Sūduvos gimnazijos erdvėse – čia jie ne tik miegojo, bet ir vykdė įvairias veiklas, gilinosi į karjeros klausimus bei tobulino LMS savanorių kompetencijas. Viso renginio metu jautėme gimnazijos bendruomenės šilumą ir palaikymą.
      Nuoširdžiai dėkojame Sūduvos gimnazijai už svetingumą ir suteiktas patalpas! Ypač dėkojame gimnazijos direktorei Audronei Vaičiulienei už šiltą priėmimą, rūpestį ir palaikymą. Jūsų dėka sukūrėme saugią ir įkvepiančią aplinką, kurioje dalyviai galėjo mokytis, augti ir bendrauti.                                                
      Džiaugiamės bendradarbiavimu ir tikimės, kad ši puiki partnerystė tęsis bei taps stipriu pagrindu naujiems projektams Marijampolės jaunimo labui!

Japonijos kultūros dvasia Sūduvos gimnazijoje!

          Ketvirtadienį, lapkričio 7 d., per šeštą pamoką, trys klasės turėjo išskirtinę galimybę pažinti Japonijos kultūros dalelę iš arti. Gimnazijoje įvyko susitikimas su Japonijos ambasados Lietuvoje atstovėmis.  Tai unikali edukacinė veikla, kurios metu sužinojome apie Japonijos kultūrą, tradicijas ir net patys išmėginome japoniškos kaligrafijos meną.
      Haruka Seto – ilgametė ambasados darbuotoja, puikiai kalbanti lietuviškai, renginių salėje demonstravo kimono dėvėjimo tradicijas ir išmokė mus šio nuostabaus drabužio subtilybių. Aprengė dvi merginas ir vieną vaikiną tradiciniais kostiumais, kurie leido pajusti kitos kultūros aprangos subtilybes.
     Agnė Andriuškaitė, kultūros reikalų asistentė,  vertėjavo (puikiai kalbėjo japoniškai su ambasados darbuotojomis), o gimnazistams papasakojo apie Japoniją.
     Sachiyo Watanabe, naujai paskirta antroji sekretorė kultūros reikalams, mokė kaligrafijos I S klasės gimnazistus per septintą pamoką dailės kabinete. Ambasada pasirūpino visais reikalingais reikmenimis – nuo specialaus japoniško tušo iki popieriaus. Be to, mokiniai pristatė ir savo sukurtus haiku apie rudenį. Vieną iš jų išvertė Haruka Seto.
      Istorijos mokytojos Aūnės Vaičiūnaitės - Levuškinienės dėka šios viešnios paįvairino mokymąsi. Ir integruota istorijos, lietuvių kalbos (mokytoja Jūratė Vosylienė) bei dailės (Loreta Žaliauskienė) pamoka pavyko. Ir mokiniai, ir mokytojai patyrė daug netikėtumų, atradimų ir mokėsi visai naujų dalykų, nes prisilietė prie kitos kultūros versmių.

Klimato savaitė Sūduvos gimnazijoje

Spalio 21–27 dienomis Aplinkos ministerija šeštąjį kartą Klimato savaitės renginiais kvietė atkreipti bendruomenių dėmesį į klimato kaitos iššūkius ir skatinti žaliuosius sprendimus kasdienybėje. O gimnazijos geografai antrą kartą organizavo Klimato savaitę, kurios metu į įdomias veiklas įtraukė dar daugiau mokinių nei pernai.
Per Klimato savaitę I klasių mokiniai išbandė jėgas protmūšyje „Gelbėti(s) ar pasiduoti?“. Trečioji vieta atiteko IA klasei, surinkusiai 2100 taškų, antrąją vietą iškovojo ID klasės mokiniai, surinkę 2700 taškų, o pirmoji vieta atiteko IS klasei, surinkusiai 3600 taškų iš 6000 galimų. 
Spalio 22 dieną vyko integruota geografijos, biologijos bei anglų kalbos pamoka  „Klimato kaita“ su lektoriumi  dr. Egidijumi Rimkumi I-III klasių mokiniams. Joje 250 gimnazistų gilino ir praplėtė žinias apie  gamtinius ir antropogeninius veiksnius,  lemiančius klimato pokyčius.
O spalio 24 dieną mokiniai ir mokytojai, dalyvaudami viktorinoje „Klimato savaitė 2024“, pateikė faktų, įrodančių, kad klimatas sparčiai keičiasi, kas daroma ir ką galime daryti mes, kad paliktume mažesnį CO2 pėdsaką Žemėje. Taip pat Tarptautinę klimato kaitos dieną visi norintys paminėjo internetu atlikdami testą - pasitikrindami žinias Nacionaliniame aplinkosaugos egzamine.
Spalio 23 dieną vyko Marijampolės Sūduvos gimnazijos II-IV klasių savanorių mokinių pamoka apie klimato kaitą  „Aš – EKOdalis“ Marijampolės „Saulės“ pradinės mokyklos II-IV klasių pradinukams. Pamokas vedė savanoriai Gabija Storpirštytė (IIIA), Justas Aleknavičius (IIIB), Aista Kiznytė (IIIA), Sonata Karsokaitė (IIS), Karina Glinskaitė (IIS), Emilis Jakubauskas (IIS), Justas Malinauskas (IIS), Gabrielius Vidra (IVG), Ąžuolas Anuškevičius (IVG), Airidas Bučinskas( IVG). Tai buvo  neįkainuojama patirtis mokant kitus mokytis patiems -  gimnazistai grįžo sužavėti pradinukų smalsumo, dėmesio ir „pasimatavę mokytojų batus“.

Projektas – integruota pamoka netradicinėje erdvėje

Nuo 2016 m. spalio mėnesiais Lietuvoje vyksta vokiečių kalbos dienos „Ö kaip vokiškai?“, o Tarptautinė mokyklų bibliotekų asociacija (IASL) tais pačiais metais spalį paskelbė tarptautiniu mokyklų bibliotekų mėnesiu. Prie šios gražios iniciatyvos prisijungė ir mūsų gimnazija.
Šia proga vokiečių kalbos besimokantys IKTU klasės mokiniai spalio 18 d. dalyvavo gimnazijos skaitykloje vykusiame projekte – integruotoje pamokoje „Schulbibliothek verbindet Gemeinschaft“ („Mokyklos biblioteka: bendruomenės jungtis“). Gimnazistai teiravosi bibliotekininkės Daivos apie knygų fondą, kiek jame yra knygų vokiečių kalba, kaip rasti bibliotekoje pageidaujamą literatūrą, kokia knyga gimnazijos bibliotekoje yra  seniausia ir kokia naujausia, ar bibliotekoje rasime e. knygų. Visus klausimus mokiniai pateikė vokiečių kalba, o atsakymus išgirdo lietuviškai. Dirbdami grupėmis mokiniai ieškojo informacijos apie nurodytus vokiečių klasikus bei jų kūrinius, taip pat išklausė bendraklasių Kamilės ir Rugilės paruoštus pristatymus apie E. Kestnerį ir jo kūrybą. 
Netradicinėje pamokoje įgytas žinias teko iškart pritaikyti atliekant bibliotekininkių Daivos ir  Irmos paruoštą užduotį - mįslę „2024 – jubiliejiniai metai“.
Mokiniai džiaugėsi šiuo projektu - integruota pamoka netradicinėje aplinkoje ir galimybe tobulinti savo kompetencijas.
Gimnazijos skaitykloje buvo surengta puiki J.V. Gėtės, F. Šilerio ir E. Kestnerio kūrinių lietuvių kalba paroda.             
Vokiečių kalbos mokytoja Nijolė Grinytė ir
bibliotekininkė Daiva Papartienė
(nuotraukos bibliotekininkės Irmos Navickienės)