Jaunus gimnazistus prisijaukinti ir kuo greičiau užkrėsti noru mokytis atėjus į gimnaziją - rimtas iššūkis. Tikriausiai todėl penki Marijampolės Sūduvos gimnazijos mokytojai ryžosi vesti integruotas atviras pamokas aktų salėje. Pamokose atsirado daug ir labai įvairų veiklų, kurios leido atsiskleisti visiems dalyviams. Tuo džiaugėsi ne tik mokytojai, bet ir jų mokiniai.
Pirmadienį, spalio 25 d., I G klasės mokiniai dalyvavo integruotoje anglų kalbos – muzikos pamokoje „Etnografiniai Suvalkijos regiono ypatumai“. Ją vedė anglų kalbos mokytojos Inga Jurčikonytė - Kaminskienė, Liudmila Kaluškevičienė ir muzikos mokytoja Danutė Klevienė.
Pamokoje mokiniai kalbėjo apie Suvalkijos regiono etnografinius bruožus. Aiškinosi Suvalkijos pavadinimo kilmę, pristatė Marijampolę – Suvalkijos sostinę, aptarė šokius ir dainas. Vaizdžiai apibūdino suvalkietiškus patiekalus, puoselėtas tradicijas, papročius, architektūros detales, įdomius augalus – piliarožę ir rūtą, puošusias mūsų krašto merginų ir moterų gėlių darželius.
Muzikos mokytoja D. Klevienė, kilusi iš Aukštaitijos, pasidalijo asmenine patirtimi, spalvingai ir vaizdžiai palygino Suvalkijos bei Aukštaitijos regionų kalbos skirtybes. Mokiniai buvo netikėtai nustebinti sužinoję lietuvių kalbos tarmių skirtumus: nors ir suvalkiečiai, ir aukštaičiai kalbėjo savo gimtąja – lietuvių kalba, tačiau vienas su kitu galėjo ir nesusikalbėti, kadangi skirtingai vadino tuos pačius daiktus. Mokytoja pacitavo Suvalkijos krašto giminaitės prašymą („Palipėk, vaikeli, trepais, paimk spatą, iškask grabę, palaidok kurkulį ir užpilk pieskom.“), kurį išgirdusi sutriko ir nežinojo, ką turėtų daryti.
Suvalkijos dialekto ypatumus trys mokinės atskleidė improvizuotame pokalbyje.