Projekto veiklų savaitė saulėtoje Liepojoje
Erasmus+
Gegužės 26 - birželio 1dienomis gimnazijos mokytojų ir mokinių komanda (15 mokinių ir 4 lydinčios mokytojos), dalyvaudami Erasmus+ akreditacijos projekto programoje, vyko į Latviją, Liepojos Valsts gimnaziją. Labai lauktos išvykos metu mokiniai ir mokytojai turėjo progą susipažinti su Latvijos mokyklų švietimo sistema, palyginti Liepojos ir Sūduvos gimnazijos panašumus bei skirtumus, praplėsti savo kultūrines žinias.
Įvairių veiklų metu mūsų gimnazistai ir mokytojai buvo supažindinti su gimnazijos istorija. Mokiniai dalyvavo pamokose, įvairiose bendrose veiklose, kur turėjo galimybę ne tik pristatyti savo šalį, miestą, mokyklą, drauge su kaimynais sušokti lietuvių liaudies šokį, bet ir susipažinti su vietiniais mokiniais, mokytojais bei gimnazijos direktoriumi. Diskusijų, įvairių veiklų metu dalyviai noriai dalijosi įspūdžiais ir išsakė lūkesčius apie projekto veiklas. Daug dėmesio buvo skirta dirbtiniam intelektui, dezinformacijai, ugdymui mokyklos gyvenime. Dirbdami grupėse su kolegomis iš Latvijos, mokiniai lygino panašumus ir skirtumus ugdymo procese, neformaliame ugdyme, vertinimo sistemose. Tai buvo puiki galimybė patobulinti anglų kalbos žinias, bendradarbiavimo įgūdžius bei pasisemti naujų idėjų, kurias galima drąsiai pritaikyti savoje kasdienėje aplinkoje ir ugdymo procese.
Erasmus + akreditacijos projektas Trapanyje, Italijoje
Erasmus+
Įgyvendinant Erasmus+ akreditacijos projekto veiklas, gegužės 26 – birželio 1 dienomis Marijampolės Sūduvos gimnazijos mokytojos (Alma Čeplinskienė, Rasa Tumosienė, Kristina Paulėkienė ir Inga Jurčikonytė-Kaminskienė) lankėsi Trapanyje, Italijoje. Vizito tikslas – pozityvus ir motyvuojantis mokymas(is), grįstas veiksmingu komandiniu darbu ir pasidalytąja lyderyste.
Mokymų metu daug kalbėta apie pozityvių ugdymo erdvių kūrimą, kurios neabejotinai padeda visiems ugdymo proceso dalyviams jaustis saugiau, gerina tarpasmeninius ryšius, didina savivertę bei norą motyvuotai įsitraukti į ugdymo bei ugdymosi procesą. Mokytojas pozityvią ugdymo erdvę kuria naudodamas įvairias metodikas ir strategijas, bendradarbiavimo užduotis ir nuoširdžiai bendraudamas su mokiniais. Šiame procese ypač svarbu užtikrinti saugumą, tvarką, discipliną bei abipusę pagarbą. Tam, kad erdvė mokykloje būtų pozityvi, pirmiausia mokytojas turi jaustis saugiai, vengti perdegimo, mokytis gebėti atitrūkti nuo kasdieninės rutinos, rasdamas laiko ir galimybių pažvelgti į darbo dieną motyvuojančius, džiaugsmingus dalykus, iniciatyvas. Mokytojas – pozityvaus mąstymo bei pozityvios komunikacijos iniciatorius ir kūrėjas.
Kadangi edukacinė aplinka turi reikšmingą įtaką mokymui/si ir mokinių požiūrių kaitai, ypač svarbu kurti toleranciją ir bendradarbiavimą skatinančią aplinką, kurioje mokinys turi galimybę rodyti iniciatyvą, veikti savarankiškai ir atrasti bendraminčių. Pozityvus bendravimas – tai pokyčiams palanki ugdymo/si aplinka, kurioje mokinys jaučiasi saugus ir pasitikintis savimi bei kitais.
Respublikinio internetinio projekto ,,Let‘s Create a Story“ finalas
Pasiekimai
Mūsų gimnazijos komanda penkti metai dalyvauja nacionaliniame internetiniame pasakojimo kūrimo projekte ,,Let‘s Create a Story“. Į šią veiklą noriai įsijungė IKTU klasės mokiniai Emili Venskūnaitė, Ilanta Ūkaitė, Tautvydas Žiurinskas, Agnė Kontrimavičiūtė ir Melita Šmigelskaitė. Prasidėjęs praėjusių metų lapkritį, projektas tęsėsi beveik metus ir baigėsi gegužės pabaigoje.
Projekto metu mokiniai aktyviai įsitraukė į kūrybinį procesą, originaliai reiškė savo mintis bei plėtojo kūrybinę ir skaitmeninę kompetencijas. Mūsų komandoje tekstą kūrė Tautvydas, Ilanta ir Emili. Agnė ir Melita sukurtam tekstui piešė iliustracijas.
Savo sukurtą darbą nusiuntėme projektą inicijavusiai Tauragės Žalgirių gimnazijai. Mokytoja Inga Jurčikonytė-Kaminskienė buvo atsakinga už veiklos koordinavimą ir teksto redagavimą.
Projektas jau baigėsi, o mokiniai ir projekto mokytojos džiaugiasi rezultatu – puikia, gražiais piešiniais iliustruota mokinių kūrybos knyga, unikalia galimybe išreikšti mokiniams savo kūrybiškumą, gilinti anglų kalbos žinias, o mokytojams – bendradarbiauti bei pasisemti naujų idėjų. Technologijų amžiuje, kai dažnai pamirštamas knygų skaitymas, projekte dalyvavę mokiniai ragina neužmiršti skaitymo ir jo teikiamo malonumo.
Iliustruotą knygą galima rasti paspaudus šią nuorodą: https://viewer.joomag.com/-/0482184001715190288/p1
Mūsų komandos pasakojimas “New York Dream. Three Ways” 116-123 psl.
Malonaus skaitymo!
Anglų kalbos mokytoja
Inga Jurčikonytė-Kaminskienė
Kviečiame apsilankyti.
Informacija
Kai ugdymo įstaigose baigiasi mokslo metai, Marijampolės kultūros centre vyksta moksleivių kūrybinių darbų paroda.
Ir šiemet parodoje „Nuo...iki 2024“ eksponuojama mūsų gimnazijos I – II klasių mokinių kūryba.
Kviečiame apsilankyti.
Technologijų mokytojai
Psichoaktyvios medžiagos – naudinga ar žalinga?
Sveikatą stiprinanti mokykla
Gegužė yra minima kaip mėnuo prieš rūkymą, o gegužės 31 d. – Pasaulinė diena be tabako. Nikotinas – psichoaktyvi medžiaga, kuri veikia centrinę nervų sistemą ir sukelia priklausomybę. 2021 metais Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento užsakymu vykdyto psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo paplitimo bendrojoje populiacijoje tyrimo duomenimis, 14,1 proc. 15–64 metų amžiaus Lietuvos gyventojų bent kartą gyvenime buvo vartoję bent vieną narkotiką.
Narkotikų vartojimas taip pat buvo labiau paplitęs tarp jaunesnių (15-34 m.) nei tarp vyresnių (35-64 m.) gyventojų. Naujausiais Pasaulinio sveikatos organizacijos duomenimis, net kas trečias 15-metis Lietuvoje rūko elektronines cigaretes.
Siekiant atkreipti dėmesį į šią problemą, egzistuojančią ne vien Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje, gimnazijoje visą gegužės mėnesį vyko integruotos biologijos pamokos 9 klasių mokiniams, per kurias gimnazistai, paruošę skaidres, patys pasakojo apie psichoaktyvias medžiagas bei jų žalą organizmui. Žinių įtvirtinimui birželio mėnesio 4 dieną sveikatos specialistė kartu su psichologe, socialine darbuotoja, specialiąja pedagoge, karjeros specialiste ir 9 klasių mentoriais suorganizavo protų mūšį ,,Priklausomybė ar laisvė – ką renkiesi tu?‘‘. Mokiniai atsakinėjo ne vien į klausimus, bet turėjo atlikti ir kelias praktines užduotis. Kol komisija skaičiavo grupelių rezultatus, mokiniai stebėjo saugumo valdymo skyriaus specialistę Kotryną Misiūnaitę su tarnybiniu šunimi, taip galėjo iš arčiau susipažinti su kinologo profesija bei sužinoti, kaip kinologai su šunimis gali aptikti psichoaktyvias medžiagas. Suskaičiavus balus, geriausiai pasirodžiusios grupelės buvo apdovanotos Marijampolės savivaldybės visuomenės sveikatos biuro prizais kuriuos įteikė gimnazijos direktorė Audronė Vaičiulienė.
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė,
vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje,
Gintarė Kulbienė