Pamoka V. Mykolaičio-Putino muziejuje Rygiškių Jono gimnazijoje abiturientams
Renginiai
Lapkričio 15 dieną 4/5 srauto dvyliktokams (mokytoja Jūratė Vosylienė) literatūros pamoka vyko muziejuje. Muziejaus vedėja Valė Klesevičienė įtaigiai ir kūrybiškai mokinius įtraukė į savo pasakojimą apie žymaus rašytojo gyvenimo ir kūrybos kelią. Mokiniai klausydami pasakojimo ir stebėdami eksponatus turėjo atlikti 12 užduočių lapuose. Aktyvus klausymas ir klausinėjimas pagilino abiturientų žinias apie V. Mykolaitį-Putiną ir priartino prie rašytojo gyvenimo.
Nuo teorijos iki praktikos ir išvadų!
TŪM
Sūduvos gimnazistai lapkričio 13 d. dalyvavo TŪM II projekto „Gamtos mokslų ir matematikos akademijos“ STEAM veiklose. I A klasės mokiniai Į VDU STEAM didaktikos centrą vyko kartu su biologijos mokytoja Rita Kazlauskiene ir STEAM koordinatore Lina Brusokiene.
Viena mokinių grupė mokėsi apie skaitmeninius žemėlapius ir jų sudarymo ypatumus bei patys modeliavo savo gyvenamosios vietovės oro taršos žemėlapį. Modeliuodami pirmokai artimiau susipažino su skaitmenine priemone, apibūdinančia priežastinį emisijų, meteorologinių rodiklių, oro teršalų koncentracijos ir kitų veiksnių ryšį. Veiklą vedė prof. dr. Audrius Dėdelė ir doc. dr. Auksė Miškinytė.
Kita mokinių grupė kartu su doc. dr. Irena Januškaitiene ir dr. Austra Dikšaityte dirbo laboratorijoje – tyrinėjo, skaičiavo ir mokėsi nustatyti bei palyginti chlorofilo a koncentraciją (mg/g žalios masės) žaliuose ir geltonuose pienės lapuose. O išvadas formulavo ne tik lietuvių, bet ir anglų kalba.
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
Lietuvos moksleivių sąjungos Marijampolės padalinio Rudens forumas „Gyvenimas – nelygumų kraštas 2024“
Renginiai
Sūduvos gimnazijoje spalio 25-27 dienomis vyko Lietuvos moksleivių sąjungos Marijampolės padalinio Rudens forumas „Gyvenimas – nelygumų kraštas 2024“. Po trijų intensyvių ir įsimintinų dienų, kai emocijos jau kiek atslūgo, norime nuoširdžiai padėkoti visiems, kurie prisidėjo prie šio renginio sėkmės. Forumo dalyviai turėjo unikalią galimybę net tris dienas gyventi Sūduvos gimnazijos erdvėse – čia jie ne tik miegojo, bet ir vykdė įvairias veiklas, gilinosi į karjeros klausimus bei tobulino LMS savanorių kompetencijas. Viso renginio metu jautėme gimnazijos bendruomenės šilumą ir palaikymą.
Nuoširdžiai dėkojame Sūduvos gimnazijai už svetingumą ir suteiktas patalpas! Ypač dėkojame gimnazijos direktorei Audronei Vaičiulienei už šiltą priėmimą, rūpestį ir palaikymą. Jūsų dėka sukūrėme saugią ir įkvepiančią aplinką, kurioje dalyviai galėjo mokytis, augti ir bendrauti.
Džiaugiamės bendradarbiavimu ir tikimės, kad ši puiki partnerystė tęsis bei taps stipriu pagrindu naujiems projektams Marijampolės jaunimo labui!
Japonijos kultūros dvasia Sūduvos gimnazijoje!
Renginiai
Ketvirtadienį, lapkričio 7 d., per šeštą pamoką, trys klasės turėjo išskirtinę galimybę pažinti Japonijos kultūros dalelę iš arti. Gimnazijoje įvyko susitikimas su Japonijos ambasados Lietuvoje atstovėmis. Tai unikali edukacinė veikla, kurios metu sužinojome apie Japonijos kultūrą, tradicijas ir net patys išmėginome japoniškos kaligrafijos meną.
Haruka Seto – ilgametė ambasados darbuotoja, puikiai kalbanti lietuviškai, renginių salėje demonstravo kimono dėvėjimo tradicijas ir išmokė mus šio nuostabaus drabužio subtilybių. Aprengė dvi merginas ir vieną vaikiną tradiciniais kostiumais, kurie leido pajusti kitos kultūros aprangos subtilybes.
Agnė Andriuškaitė, kultūros reikalų asistentė, vertėjavo (puikiai kalbėjo japoniškai su ambasados darbuotojomis), o gimnazistams papasakojo apie Japoniją.
Sachiyo Watanabe, naujai paskirta antroji sekretorė kultūros reikalams, mokė kaligrafijos I S klasės gimnazistus per septintą pamoką dailės kabinete. Ambasada pasirūpino visais reikalingais reikmenimis – nuo specialaus japoniško tušo iki popieriaus. Be to, mokiniai pristatė ir savo sukurtus haiku apie rudenį. Vieną iš jų išvertė Haruka Seto.
Istorijos mokytojos Aūnės Vaičiūnaitės - Levuškinienės dėka šios viešnios paįvairino mokymąsi. Ir integruota istorijos, lietuvių kalbos (mokytoja Jūratė Vosylienė) bei dailės (Loreta Žaliauskienė) pamoka pavyko. Ir mokiniai, ir mokytojai patyrė daug netikėtumų, atradimų ir mokėsi visai naujų dalykų, nes prisilietė prie kitos kultūros versmių.
Klimato savaitė Sūduvos gimnazijoje
Renginiai
Spalio 21–27 dienomis Aplinkos ministerija šeštąjį kartą Klimato savaitės renginiais kvietė atkreipti bendruomenių dėmesį į klimato kaitos iššūkius ir skatinti žaliuosius sprendimus kasdienybėje. O gimnazijos geografai antrą kartą organizavo Klimato savaitę, kurios metu į įdomias veiklas įtraukė dar daugiau mokinių nei pernai.
Per Klimato savaitę I klasių mokiniai išbandė jėgas protmūšyje „Gelbėti(s) ar pasiduoti?“. Trečioji vieta atiteko IA klasei, surinkusiai 2100 taškų, antrąją vietą iškovojo ID klasės mokiniai, surinkę 2700 taškų, o pirmoji vieta atiteko IS klasei, surinkusiai 3600 taškų iš 6000 galimų.
Spalio 22 dieną vyko integruota geografijos, biologijos bei anglų kalbos pamoka „Klimato kaita“ su lektoriumi dr. Egidijumi Rimkumi I-III klasių mokiniams. Joje 250 gimnazistų gilino ir praplėtė žinias apie gamtinius ir antropogeninius veiksnius, lemiančius klimato pokyčius.
O spalio 24 dieną mokiniai ir mokytojai, dalyvaudami viktorinoje „Klimato savaitė 2024“, pateikė faktų, įrodančių, kad klimatas sparčiai keičiasi, kas daroma ir ką galime daryti mes, kad paliktume mažesnį CO2 pėdsaką Žemėje. Taip pat Tarptautinę klimato kaitos dieną visi norintys paminėjo internetu atlikdami testą - pasitikrindami žinias Nacionaliniame aplinkosaugos egzamine.
Spalio 23 dieną vyko Marijampolės Sūduvos gimnazijos II-IV klasių savanorių mokinių pamoka apie klimato kaitą „Aš – EKOdalis“ Marijampolės „Saulės“ pradinės mokyklos II-IV klasių pradinukams. Pamokas vedė savanoriai Gabija Storpirštytė (IIIA), Justas Aleknavičius (IIIB), Aista Kiznytė (IIIA), Sonata Karsokaitė (IIS), Karina Glinskaitė (IIS), Emilis Jakubauskas (IIS), Justas Malinauskas (IIS), Gabrielius Vidra (IVG), Ąžuolas Anuškevičius (IVG), Airidas Bučinskas( IVG). Tai buvo neįkainuojama patirtis mokant kitus mokytis patiems - gimnazistai grįžo sužavėti pradinukų smalsumo, dėmesio ir „pasimatavę mokytojų batus“.