Marijampolės Sūduvos gimnazija

TŪM II integruoto kultūrinio ugdymo programa: kūrybinio augimo kelias

  • Paskelbta: 2025-06-06
  • Kategorija: Renginiai

Marijampolės Sūduvos gimnazijoje įgyvendinama „Tūkstantmečio mokyklos II“ integruoto kultūrinio ugdymo programa suteikia mokiniams galimybę nuosekliai ir giliai pažinti scenos meno pasaulį. Užsiėmimai vyksta intensyviai, juose nuolatos dalyvauja apie 60 mokinių ir keletas mokytojų, o kai kurių pamokų metu prisijungusiųjų skaičius išauga net iki 90. Tai atskleidžia didžiulį mokinių norą kurti, judėti ir atrasti save įvairiose scenos meno formose.

Mokiniai dirba su profesionaliais Lietuvos teatro, šokio ir scenos meno kūrėjais. Programos kūrybinis vadovas Deivydas Valenta supažindina moksleivius su teatro meno principais, improvizacija, personažo kūrimu, ritmika, partneryste scenoje ir scenine drąsa. Jo pamokos skatina kūrybinį mąstymą ir įgalina mokinius atsiskleisti kaip savarankiškus kūrėjus.

Judesio, ritmo ir erdvės pajautą mokiniai lavina su Dominyka Vosyliūte, kurios užsiėmimuose gilinamasi į kvėpavimo technikas, kūno kalbos galią ir organišką judėjimą scenoje.
Choreografė Domantė Tereškevičiūtė, buvusi gimnazijos mokinė, veda užsiėmimus apie šokio techniką, choreografinių sekų kūrimą ir emocinę raišką judesiu.
Gytis Ivanauskas mokinius veda per sceninės plastikos, improvizacijos ir emocijų valdymo pratybas, stiprina jų sceninį tikrumą ir spontaniškumą.
Aktoriai Kęstutis Cicėnas ir Toma Vaškevičiūtė moko teksto analizės, balso technikos, intonavimo ir profesinio sceninio buvimo. Jie padeda suprasti, kad kalbėjimas scenoje yra ir technika, ir emocinė išraiška.

Visa programa padeda mokiniams įgyti svarbiausių scenos meno kompetencijų. Jie tampa drąsesni, labiau pasitikintys savimi, išmoksta kurti ryšį su žiūrovu, improvizuoti ir veikti scenoje natūraliai. Judesio pamokos lavina kūno kontrolę, ritmą, plastinę raišką ir erdvės suvokimą, o balso pratybos padeda išmokti kalbėti aiškiai, įtaigiai ir techniškai taisyklingai.
Scenos meno užsiėmimai moko suprasti personažo pasaulį, teksto prasmę ir emocinę logiką, o darbas su partneriais stiprina gebėjimą klausytis, bendradarbiauti ir veikti darniai grupėje. Kūrybiniai iššūkiai skatina mokinius laisvai reikšti mintis, siūlyti idėjas ir atrasti savo unikalią kūrybinę saviraišką.

Programą papildo ir mokinių refleksijos. Dalyviai užsiėmimus įvertina „puikiai“ ( 34,29 procentai) arba „labai gerai“ ( 48,27 procentai), o dažniausiai minimi žodžiai: pasitikėjimas, drąsa, kūrybiškumas, laisvė, bendruomeniškumas, įdomu, juokinga. Mokiniai pabrėžia, kad užsiėmimai suteikia emocinį saugumą, priklausymo jausmą, padeda labiau pažinti save ir įveikti scenos baimę.
Taip pat akivaizdu, kad programa ugdo ne tik meninius, bet ir asmeninius gebėjimus: emocinį intelektą, saviraišką, bendradarbiavimą ir kritinį mąstymą. Dauguma mokinių neturi jokių pastabų ar neigiamų komentarų — tai rodo, jog programos formatas atitinka realius jų poreikius.

Apskritai programa pasižymi plačia metodine įvairove, profesionalų įsitraukimu ir nuoseklia kūrybine dinamika. Net ir esant dideliam dalyvių skaičiui, pamokos išlaiko kokybę ir užtikrina, kad kiekvienas mokinys atrastų savo vietą kūrybiniame procese.
Šis kelias padeda mokiniams ne tik įgyti sceninių įgūdžių, bet ir subręsti kaip kūrėjams, sustiprinti savivertę ir emocinę brandą — gebėjimus, kurie pravers tiek scenoje, tiek kasdieniame gyvenime.

Programa finansuojama #NextGenerationEU
Įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra

Autorius:
Ričardas Rutkauskas

Nuotraukos:
Ričardas Rutkauskas

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas